İyileştirmeler

  1. LİDERLİK, YÖNETİŞİM ve KALİTE

Öğrenci görüşlerinin alınmasının olacağı gündemlerle gerçekleşecek toplantılarda öğrenci temsilcisi Akademik Birim Değerlendirme Kurulu, Eğitim Komisyonu Bölüm/Program Çalışma Ekibi, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu toplantılarına davet edilmekte görüş ve önerileri alınmaktadır.

Dekan-Öğrenci Temsilcileri Toplantılarının güvence altına alınması kapsamında periyodik aralıklarla görüşmelerin yapılması ve kayıt altına alınmasına yönelik olarak güz ve bahar dönemlerinde yılda en az iki kez toplanmasına ilişkin Fakülte Kurul Kararı alınmıştır.

Program yeterliliklerimiz konusunda Mezunlarımızdan geri bildirim alınmasına başlanmıştır. Bu amaçla yapılan ‘Mezun geri bildirim anketlerinin’ sonuçları eğitim komisyonunca değerlendirilmiş olup, 2024 yılında yapılan anket sonuçlarına göre mezunlarımızın fakültemiz diş hekimliği programının program yeterlilikleri ile ilgili dönütlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir.

Fakültemizce yapılan Eğiticilerin Eğitimi Değerlendirme Anketi değerlendirmesi sonucunda Eğitim Fakültesi tarafından verilen eğitimin Diş Hekimliği eğiticilerinin klinik uygulamalara spesifik eğitim ve ölçme değerlendirme tekniklerine yönelik eğitim beklentisini tam karşılamaması nedeniyle bu eğitimin Tıp Fakültesi tarafından verilen versiyonu da seçenekler arasına dahil edilmiştir.

Fakültemizde yapılan iyileştirme çalışmasıyla 08.11.2024 tarihinde Fakülte Yönetim Kurulumuz tarafından alınan kararla “Eğitim yönetiminde görev alabilmek için Eğiticilerin Eğitimi programına katılmaları gerekliliği” kriteri konmuştur.

  1. EĞİTİM ÖĞRETİM

Fakültemize mezunlarımız tarafından iletilen Dış Paydaş Görüş Formları doğrultusunda DHF 4412 Geriatrik Diş Hekimliği dersi açılmış, ders tanımlama formu oluşturulmuş ve onaylanmıştır.

Eğitim müfredatının değerlendirilmesinin, nesnelliğinin ve etkinliğinin artırılması amacıyla Program Değerlendirme Komisyonu’nun oluşturulmasına karar verilmiştir ve komisyon kurulmuştur.

Fakültemiz 2023-2024 Dönemi Program Değerlendirme Raporu program değerlendirme kılavuzu doğrultusunda hazırlanmış ve ilgili birime gönderilmiştir. Adı geçen raporda fakültemizin genel bilgileri, güçlü ve zayıf yönleri, ders çıktıları, öğrenim çıktılar vb. bilgiler yer almaktadır. 

Fakültemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı Eğiticilerin Eğitimi Kursu Tıp fakültesi bünyesinde 02-06 Aralık 2024 tarihleri arasında Rektörlük Bilgi İşlem Toplantı Salonunda yapılmıştır. İlgili kursa 8 öğretim üyesi katılım sağlamıştır.

Fakültemizde eğitim amaç ve hedeflerimize ulaşmadaki etkinin artırılması amacıyla KEYPS yazılım programı kullanılmakta olup, Belirtke tablolarının varlığı ve tüm soruların öğrenme hedeflerine yönelik hazırlanması nedeniyle ölçme ve değerlendirme araçlarının kapsam geçerliliğinin artırılması desteklenmiş olup kuramsal sınavlar sonrasında madde analizlerinin yapılmasıyla soruların güvenilirliği teyit edilerek soru bankası oluşturulmuştur.

Fakültemiz öğretim üyelerine yönelik olarak sağlık eğitiminde ölçme ve değerlendirme, pratik ve yazılı sınav yöntemlerinin örneklendirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla Eğitici Gelişimi/Eğitim Seminerleri gerçekleştirilmiştir.

2025 yılında sanal gerçeklik teknolojilerinin diş hekimliği eğitimine entegrasyonunu sağlamak, öğrencilerin ve araştırmacıların eğitim süreçlerindeki etkileşimli öğrenme deneyimlerini artırmak ve sanal gerçeklik teknolojisinin aktif olarak kullanılması amacıyla fakültemizde Sanal Gerçeklik Laboratuvarı açıldı. Öğrencilerin radyasyona maruz kalmadan intraoral radyolojik görüntüleme yöntemlerini deneyimleyebilecekleri, pratikte karşılaşabilecekleri senaryoları güvenli bir ortamda simüle edebilecekleri, mesleki becerilerini geliştirirken daha etkileşimli ve görsel odaklı bir eğitim alacakları bir ortam oluşturuldu.

Klinik eğitimin değerlendirilmesine yönelik “Klinik Uygulama Eğitimi Geri Bildirim Formu”, sınavların değerlendirilmesine yönelik “Sınav Geri Bildirim Formu” ve sınav sonrasındaki ilk derste sınav cevap anahtarları öğrencilerle paylaşılmakta ve sorulara ilişkin açıklamalar yapılmakta olup bu uygulamanın geri bildirimi için öğrencilerimizden alınan “Sınav Sorularının Değerlendirilmesine Yönelik Öğrenci Geri Bildirim Anketi”  verileri, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı ara sınavlarından itibaren öğrencilerimiz tarafından doldurulmaktadır. Anket sonuçları, ilgili Anabilim Dallarınca değerlendirilmekte; iyileştirme önerileri ise akademik kurul kararlarıyla Dekanlığımıza iletilmektedir. Alınan geri bildirimler doğrultusunda güncellemeler yapılmaktadır.

  1. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

Araştırma faaliyetlerinin geliştirilmesi kapsamında akademik personelinin nitelik ve nicelik yönünden geliştirilmesi, uluslararası alanda eğitim ve akademik iş birliklerinin geliştirilmesi, akademik çalışmaların nitelik ve nicelik yönünden iyileştirilmesi, araştırma alt yapı eksikliklerinin giderilmesi ve araştırma performanslarının takip edilerek, araştırma geliştirme konusunda bilgilendirme toplantıları ve etkinlikler planlanmış ve gerçekleştirilmiştir.

Girişimcilik alt başlığı için belirlenen performans göstergelerinin fakültemiz faaliyet alanları göz önünde bulundurularak yeniden değerlendirilmiştir.

Öğrencilerimizi bilimsel araştırmalara teşvik etmek ve yönlendirmek amacıyla 2024-2025 Eğitim Öğretim döneminde müfredatımıza “Diş Hekimliğinde Bilimsel Araştırma Teknikleri” başlığı altında ders eklenmiştir. Bu dersin amacı araştırma yöntem ve teknikleri hakkındaki temel bilgileri kavramak ve bu bilgileri uygulamaktır. Dersin sonunda öğrenci bir araştırmayı planlayıp, makale haline getirip, bilimsel bir toplantıda başarılı bir sunum olarak tasarlayabilmesi hedeflenmektedir.

  1. TOPLUMSAL KATKI

Özel gereksinimi olan çocuk ve erişkin hastalara ağız ve diş sağılığı hizmetlerinin ameliyathane ortamında genel anestezi ile güvenli bir şekilde sağlanabilmesi amacıyla Üniversitemiz Tıp Fakültesi Gazi Hastanesi E blok 8. katta ameliyathane açılmış olup, 2024 yılından itibaren Fakültemize başvuran Özel gereksinimi olan çocuk ve erişkin hastaların tedavileri bu birimde gerçekleştirilmektedir.

background image